Przejdź do treści

50 metod na zwiększenie sprzedaży

Skuteczna sprzedaż online/offline

1.   RELACJE NA FACEBOOKU 
Twórz piękne relacje, które przyciągają uwagę, oznaczaj w nich lokalizację, znajomych , dodawaj nazwę firmy, aktywne gify i obrazki. Zainstaluj aplikację do tworzenia ruchomych relacji i twórz coś nietypowego, co zaciekawi ludzi. 

2. GRUPY FACEBOOK 
To studnia bez dna. Grupy sprzedam/kupię, praca online, grupy związane z Twoimi zainteresowaniami, organizacja eventów , grupy z Twojej okolicy , grupy tematyczne , wszystkie grupy, do których należysz

3. REGUŁA WZAJEMNOŚCI 
Coś komuś dajesz a on jest zobligowany do zakupu u Ciebie. Daj komuś próbkę i weź kontakt. Zadzwoń za 2 dni, czy produkt się sprawdził. Zaproponuj katalog, ofertę, wspólną kawę i testowanie. 

4. POZYTYWNE SKOJARZENIE 
Wywołaj u ludzi skojarzenie z czymś pozytywnym opisując produkt produkt. Np. zapach wakacji, zapach dziecięcych lat.. Coś, co każdemu kojarzy się dobrze. Nie sprzedawaj produktu tylko przywołuj miłe chwile. 

5. POZNAJ POTRZEBY 
Środki czystości : co się skończyło klientce, czego potrzebuje, z czym nie może sobie poradzić w domu ? 
Perfumy : jaki zapach jej odpowiada, czy lubi ładnie pachnieć , czy ma jakiś ulubiony oryginał ? 
Kosmetyki : czy ma jakiś kłopot ze skórą, rozwiązanie problemu suchej skóry, wypadających i suchych włosów… 

6. GRATIS DO ZAKUPÓW
Klientka zrobiła u Ciebie zakupy ? Zaproponuj jej gratis w kwocie zależnej od wysokości jej zamówienia. 

7. POPROŚ O POLECENIE
Poproś swoich klientów o napisanie Ci opinii o produktach na messenger/ facebooku. Jeśli mają ochotę i masz założone konto w google to poproś również o rekomendację w google, ponieważ osoby z Twojej okolicy wpisując nazwę firmy w google trafią na Twoją stronę i na Twoje opinie od ludzi. 

8. PISANIE ODPOWIEDNICH POSTÓW
Idealny pot musi rozwiązywać problem klientki. Nie może być skopiowany i wklejony jako nasz. Musi odpowiadać na potrzeby klienta. Publikujemy treści wartościowe dla klienta, porady, darmowe triki, coś co ludzie chętnie przeczytają. Nie kopiuj-wklej, warto dodać kilka słów od siebie i dać się poznać. Nie sprzedajemy na swoim profilu, profilem można zaciekawić odbiorców, pokazać, że nam pomógł dany produkt na konkretny problem. Nie warto udostępniać spraw politycznych i religijnych, bo każdy ma inne zdanie i jeśli chcemy pracować online to najlepiej nie wypowiadać się publicznie na takie tematy. 

9. SZKOLENIA
Warto się szkolić ze sprzedaży i obsługi klienta. Poznawać nowe techniki sprzedaży. 

10. WSPÓŁPRACA Z BLOGERAMI I INFLUENCERAMI
Zwykle wysyłamy produkt w zamian za opinię, polecenie

11. AKTYWNE GRUPY SPRZEDAŻOWE
Jeśli widzisz, że na grupie coś się dzieje to wrzuć swoją ofertę 

12. OPINIE NA RELACJACH I POSTACH 
Każdą opinię jaką dostajesz warto wrzucić do postu lub do relacji na swojej grupie/stronie 

13. SZYBLKI KONTAKT 
Odpisuj klientom od razu – szybki kontakt zwiększa sprzedaż nawet o 90%

!4. RELACJE , ROLKI, WYDARZENIA FACEBOOK
Twórz wszystko i wszędzie 🙂 

15. FACEBOOK FANPAGR SPRZEDAŻOWY 
Możesz nawet stworzyć swój sklep Facebook

16. SPRZEDAŻ  WSKLEPACH ONLINE 
Olx, Vinted, MArketplace, Allegro

17. POKAŻ SIĘ
Na zdjęciach, efektach, filmach, polecając produkty. Jak jesteś widoczna to masz obiór gwarantowany 🙂 

18. LAJWY
Organizuj sprzedażowe lajwy, filmiki na Youtube

19. CZAT MESSENGER Z KLIENTKAMI
Załóż klientkom swój osobny czat, wrzucaj tam dwa, trzy razy dziennie jakiś super efekt i zbieraj zamówienia. 

20. GRAFIKI, PROMOCJE
Warto robić pomocnicze grafiki, które są widoczne na Facebooku i w relacjach 

21. HASZTAGI
Pod każdym postem obowiązkowo hasztag ze swoją lokalizacją. Na każdym portalu społecznościowym inne hasztagi.

22. SPOTKANIA ZE ZNAJOMYMI
Umów się na kawę i pokaż produkty. 

23. STOISKO PROMOCYJNE NA IMPREZACH 
Pokaż się w swojej okolicy ze stoiskiem , przy którym ludzie testują produkty. 

24. ZAKŁADY FRYZJERSKIE – SALONY KOSMETYCZNE
Zanieś starter, próbki , katalog i produkty na tydzień próbny. Za tydzień wróć po opinię i zbieraj zamówienia lub zarejestruj kogoś z tego miejsca. 

25. ZNAJOMI
Polecenia podczas przypadkowych spotkań. Warto mieć ze sobą zawsze perfumy, bo na pytanie czym tak ładnie pachniesz możesz odpowiedzieć pokazując produkt. 

26. PRODUKTY UZUPEŁNIAJĄCE
Proponuj produkt, który przyda się w komplecie z wcześniej kupionym produktem. Przykładowo : szampon +odżywka, żel do prania + odżywka do płukania

27. KONKURSY Z NAGRODAMI 
Organizuj w swojej grupie konkursy zachęcające do skorzystania.

28. KARTA NA PUNKTY
Możesz zamówić na allegro kartę z naklejkami lub pieczątkami, aby zbierać punkty. Rozdaj kartę klientom i za zakupy na określoną kwotę przybijaj pieczątki. Jak zbiorą 10 pieczątek to dostają prezent. 

29. ZESTAWY NA ŚWIĘTA
W trakcie roku mamy pełno świąt i różnych okazji, na które można zaproponować zestaw produktów jako prezent. Zrób piękny zestaw i wystaw go na Facebeooka do sprzedania. Można też zrobić grafiki. 

30. WYPRZEDAŻE , SUPER OFERTY 
O takich akcjach zawsze informuj osoby, które mogą  z nich skorzystać. 

31. TESTOWANIE
Organizuj testowania w każdym możliwym miejscu. Idziesz do przychodni na badania? tam też są ludzie 🙂 
Weź ze sobą ulubiony produkt i do dzieła 🙂 

32. KUP 5 PERFUM – DOSTAWA GRATIS 
Takie promocje świetnie działają , aby zarejestrować klienta 🙂 

33. OFERTY LIMITOWANE 
Zorganizuj promocję z limitowaną ofertą. To słowo bardzo przyciąga wyjątkowych klientów. 

34. REMARKETING
Nie zapominaj o osobach, które coś już u Ciebie kupiły. Napisz do nich po opinię. Przedstaw promocję, nową akcję z której mogą skorzystać. 

35. FORA I GRUPY TEMATYCZNE
Tam jest bardzo dużo osób, które szukają w internecie informacji. Możliwe, że potrzebują Twojego produktu. Warto tam zajrzeć. 

36. ULOTKI 
Rozdaj ulotki każdemu, kogo spotykasz 🙂 Koniecznie z numerem tleefonu  i notatką o tym, abay dana osoba się odezwała po rabat 🙂 

37. PRÓBNIK – STARTER ZAPACHOWY
To narzędzie pracy, które możesz zostawić w różnych miejscach i zbierać zamówienia na perfumy

38. DAJ COŚ OD SIEBIE
Daj klientce przetestować jakiś produkt, przetestuj go dla niej na tym samym zabrudzeniu, daj jej próbkę i odezwij się po opinię. Zawsze warto zacząć od tego, aby cos komuś dać, niż tylko oczekiwać zamówień.

39. PIERWSZE WRAŻENIE
Prezentuj się jako osoba, która używa tych produktów i poleca je osobiście. Klient musi odczuć, że te produkty są wysokiej jakości , wtedy zapragnie je mieć. Zadbaj o swój wizerunek. 

40. OSZCZĘDNOŚĆ + PREZENT
Przedstaw możliwość założenia konta klienta i korzyści wynikające z tego. 

41. BAZY DANYCH 
Ściągnij lub kup bazy danych firm i adresy e-mail. Prowadź korespondencję, newsletter, dołącz do każdego wysłanego maila stopkę z info o zakupach u Ciebie. 

42. PODGLĄGNIJ KONKURENCJĘ
Sprawdź co u konkurencji najlepiej się sprawdza, na jaki sposób jest najlepszy odbiór

43. URODZINY
Zorganizuj promocję dla znajomych na urodziny. Napisz wiadomość, że z okazji urodzin firma przygotowała super rabat dla klientów. 🙂 i zaproponuj rabat 25% lub daj mały upominejk od siebie np. ” z okazji Twoich urodzin do każdego zamówienia dołączę zestaw próbek środków czystości w prezencie” 

44. POPROŚ O OPINIĘ
Zanieś próbnik do firmy lub innego miejsca i powiedz, że prosisz o opinię o perfumach. Jeśli znajdzie się ktoś , kto zamówi to tym lepiej, a jeśli nie to przynajmniej pozna produkty 🙂 

45. LISTA KONTAKTÓW
Zrób sobie listę osób, do których w pierwszej kolejności chcesz napisać i zaproponuj zakupy/rejestrację. 

46. EFEKTY
Pokazuj efekty produktów gdzie się da. Najlepiej być widocznym na zdjęciach z produktem  🙂 

47. TESTOWANIE NA ŻYWO 
Online lub offline  w każdym miejscu można testować produkty wraz ze znajomymi. Sklep spożywczy, targ, grupa na facebooku 🙂 

48. SPRZEDAŻ TELEFONICZNA
Jeśli dobrze się czujesz w rozmowach przez telefon to możesz również dzwonić do klientów i proponować zakupy 🙂 

49. PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY 
Możesz pracować jako przedstawiciel firmy i jeździć do firm, z którymi współpracujesz, zamawiać dla nich i dostarczać zamówienia. 

50. NIE NARZUCAJ SIĘ
Wyślij jedną wiadomość do znajomych i poproś szczerze o odpowiedź. Nie kopiuj wiadomości tylko napisz od siebie. Przykład:
„Hej Gosiu. Dołączyłam ostatnio do firmy Prouve. Bardzo zależy mi na opinii o produktach i postanowiłam napisać do Ciebie, bo wiem, że zawsze powiesz mi to, co na prawdę myślisz. Czy mogłabym podrzucić Ci kilka bezpłatnych próbek a Ty je sprawdzisz i dasz mi znać czy Ci się spodobały? Mam też próbnik perfum, jak masz jakiś oryginał ulubiony to chętnie dam Ci próbkę naszych , żebyś porównała zapachy. Kiedy mogę przyjechać ? ” 

2 komentarze do “50 metod na zwiększenie sprzedaży”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *